PSKK > PSKK > Artikkelit > Uutinen > Paarman kinkkua ja pistospäiviä suoteemaisella Geopark-alueella

Paarman kinkkua ja pistospäiviä suoteemaisella Geopark-alueella

Tulevaa Geopark-aluetta brändätään tarinoiden kautta kansainvälisille aktiivimatkailijoille. Alueen Geopark-pääteema on suo, ja sieltä nousee myös mielenkiintoisia elementtejä kansainväliseen luontomatkailuun. Suossa on kontrastia: jopa pelottavana ja uhkaavana koetusta luontoalueesta saadaan mystinen, kaunis ja humoristinenkin käyntikohde, kun se tuotteistetaan ja viestitään uudella tavalla.

Alue on ollut mukana Seutukaupunkiohjelman pilotissa, jossa brändäystä on opiskeltu ja tehty yhdessä Suomen kahdeksan muun alueen kanssa tarinankerronnan ja digitaalisen markkinoinnin asiantuntijayhtiö Kuubin ohjauksessa.

Brändin tarinalliseksi perustaksi on prosessin aikana kiteytynyt monimuotoisen suon ja ihmisen välinen terapeuttinen suhde, historia ja nykypäivä. Rinnalla kulkee hyvinvointi- ja terveystrendi monitasoisena mahdollisuutena palvelujen tuotteistuksessa.

Seuraava askel on brändin herättäminen eloon sekä tuotteistamalla että tuomalla elementit näkyviksi viestinnällisin keinoin. Alueen yritykset saavat brändistä polttoainetta niin ohjelmapalveluihin, tapahtumiin kuin ruoka- ja hyvinvointituotteisiinkin, ja niitä ryhdytään työstämään yhdessä.


Lisätietoja:

Projektipäällikkö Terttu Hermansson, [email protected], p. 040 6757 363

Geologi Pasi Talvitie, [email protected], p. 040 5026 573

Related posts

Comment